اخبار خراسان رضویبانوانتناسب اندام و زیبایی

وزن کردن همیشگی کار درستیه؟

همه انسان‌ها زمانی که تصمیم به کاهش وزن می‌گیرند مدام می‌خواهند وزن خودشان را اندازه گیری کنند، اما اکثر افراد زمان مناسب استفاده از ترازو را نمی‌دانند.

به گزارش رسانه خراسان بزرگ، همه انسان ها زمانی که تصمیم به کاهش وزن میگیرند مدام میخواهند وزن خودشان را اندازه گیری کنند، اما اکثر افراد زمان مناسب استفاده از ترازو را نمی دانند.
 
جنبه‌های مثبت و منفی هر روز وزن کردن خود

وقتی که با خودتان عهد می بندید وزن تان را کم کنید، احتمالاً وسوسه می شوید که هر روز روی ترازو بروید و خودتان را وزن کنید و فکر می کنید انجام این کار باعث می شود که تلاش خود را افزایش دهید اما نکات مهمی در مورد وزن کردن وجود دارد. بسیاری از افراد نمی دانند که آیا باید خودشان را هر روز وزن کنند یا اینکه یک بار در هفته این کار را انجام دهند. این قسمت از نمناک را تا انتها مطالعه کنید تا به پاسخ سوال خود برسید.

چند وقت یکبار باید خودمان را وزن کنیم؟

اگر هدف تان کاهش وزن یا ثبات وزنی است، باز هم هیچ قانون دقیقی وجود ندارد که به شما بگویند چند وقت یکبار خودتان را وزن کنید. همه چیز بستگی به این دارد که چه چیزی برای شما اثرگذارتر است. به عنوان یک قانون کلی به افراد توصیه می‌ کنیم یک یا دو بار در هفته بدون لباس خودشان را وزن کنند و این کار را باید قبل از خوردن صبحانه یا حتی خوردن یک لیوان آب کوچک در طول روز به انجام برسانند؛ یعنی دقیقاً زمانی که شکم و معده شان کاملا خالی است. باید دفعه بعد هم دوباره همین شرایط را ایجاد کنند و خودشان را وزن کنند. یعنی همیشه باید در شرایط برابر خودتان را وزن کنید.

بعضی از افراد ترجیح می‌ دهند که هر روز خودشان را وزن کنند که انجام این کار اشکالی ندارد. اگر فکر می کنید که با وزن کردن روزانه، انگیزه می گیرید و احساس بهتری دارید، می توانید این کار را انجام دهید و محدودیتی برای آن نیست.

کاهش وزنمزایای هر روز وزن کردن

جنبه های مثبت وزن کردن روزانه شامل:

می‌تواند انگیزه بخش باشد

اگر هدف تان کاهش وزن است و هر روز ورزش می‌ کنید، احتمالاً هر که روز روی ترازو می‌ روید و متوجه می‌ شوید که چند گرم کم تر شده اید، انگیزه می گیرید.

حساب و کتاب دارید

این که هر روز خودتان را وزن کنید، متوجه می‌ شوید که چقدر پیشرفت کرده اید و چقدر برنامه ورزشی با رژیم برایتان موثر بوده اند یا اگر پیشرفتی نداشتید، چرا چنین اتفاقی افتاده و باید چه کارهایی را کنار بگذارید.

اندازه گیری وزنمعایب هر روز وزن کردن

جنبه های منفی وزن کردن روزانه شامل:

شاید شما را بی‌انگیزه کند

ممکن است بعضی از افراد هر روز خودشان را وزن کنند و ببینند که در طول یک هفته پیشرفتی نداشتند و حتی وزن شان به دلایل مختلف مثل افزایش آب بدن افزایش پیدا کرده و همین باعث بی‌انگیزگی در آن ها شود و به طور کلی ورزش را کنار بگذارند.

ممکن است باعث رفتارهای ناسالم شود

این که شما ببینید پیشرفت نکرده اید، از لحاظ ذهنی به هم می‌ ریزید و شاید لجبازی کنید و در انجام کارهای مخرب زیاده روی کنید، زیرا فکر می‌ کنید که اگر سالم زندگی کنید، هیچ تاثیری ندارد. پس در چنین شرایطی توصیه می‌ کنیم که خودتان را هر روز وزن نکنید.

کاهش وزنتوصیه نهایی

باید روشی را در پیش بگیرید که برای خودتان کارآمدتر است. اگر احساس می کنید که با وزن کردن روزانه، حال بهتری پیدا می‌ کنید و انگیزه می گیرید، این کار را انجام دهید؛ در غیر این صورت این کار را نکنید و به یک یا دو بار وزن کردن در هفته اکتفا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا