اخبار خراسان رضویفرهنگ و ادبفرهنگی

راه‌اندازی اتوبوس‌های گردشگری برای بازدید از المان‌ها و پاویون‌ها در مشهد

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد از راه‌اندازی اتوبوس‌های گردشگری در شهر خبر داد و گفت: در برنامه‌ریزی با حوزه حمل‌ونقل و ترافیک مقرر شد در ایام نوروز اتوبوس‌های گردشگری داشته باشیم که با این اتوبوس‌ها زائران و همشهریان می‌توانند در قالب تورهای گردشگری از المان‌ها و پاویون‌ها بازدید کنند.

به گزارش مشهد فوری، مهدی یعقوبی از راه‌اندازی اتوبوس‌های گردشگری در شهر خبر داد و اظهار کرد: در برنامه‌ریزی با حوزه حمل‌ونقل و ترافیک مقرر شد در ایام نوروز اتوبوس‌های گردشگری داشته باشیم که با این اتوبوس‌ها زائران و همشهریان می‌توانند در قالب تورهای گردشگری از المان‌ها و پاویون‌ها بازدید کنند.

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد بر تعامل و انسجام بخش گلستانه و جشنواره هنرهای شهری مشهد در نوروز 1401 تأکید کرد و گفت: این هماهنگی‌ها باعث می‌شود گل‌آرایی‌ها و یادمان‌های نوروزی جشنواره به‌خوبی در شهر پراکنده شوند. با این وضع، مردم در جای‌جای شهر و در محدوده سکونتشان نیز شاهد المان‌ها، گل‌آرایی‌ها، جشنواره‌ها و پایون‌ها خواهند بود.

وی با تأکید بر اهمیت مراقبت از سلامت مردم خاطرنشان کرد: پراکندگی المان‌ها در شهر و فاصله بین گل‌آرایی‌ها، المان‌ها و پایون‌ها برای مراقبت از سلامت مردم و رعایت شیوه‌نامه‌هاست تا شاهد تجمع در یک نقطه نباشیم. 2سال درگیر کرونا بودیم و به‌تازگی دوره‌های محدودیت را پشت‌سر گذاشته‌ایم؛ پس باتوجه‌به مدت گذشته، نوروز امسال باید شاد باشد. امسال 27اسفند مصادف با نیمه شعبان و 14فروردین هم آغاز ماه مبارک رمضان است. نیمه شعبان قبل از سال نو شروع می‌شود و در ایام نوروز هم ادامه خواهد داشت. بعد از آن هم ماه مبارک رمضان را خواهیم داشت. فراخوان‌های استقبال از بهار متناسب با این مناسبت‌هاست و هماهنگی‌های لازم نیز برای برگزاری باشکوه این ایام انجام شده است.

یعقوبی درباره جشنواره بین‌المللی هنرهای شهری مشهد نیز گفت: امسال کار خوبی در بخش هنری جشنواره آغاز شده است و امیدواریم با کیفیت مناسبی به اجرا در بیاید؛ این کار ایجاد پاویون‌هاست که اولین‌بار در شهر انجام می‌شود. جدا از این در کنار المان‌ها نیز برنامه‌هایی انجام خواهد شد و المان‌های گل نیز به زیبایی این فضا می‌افزاید. همه این‌ها در تلفیق و ترکیب با هم خواهند بود تا مردم بیایند و اوقات شادی را سپری کنند. نکته شاخص دیگر تفاوت رویکرد جشنواره نسبت به المان‌هاست. در این دوره تصمیم بر آن است که المان‌ها تعاملی باشند. قرار نیست المان‌ها فقط برای عکس‌گرفتن استفاده شوند و به‌شکلی خواهند بود که بین شهروند و اثر تعامل شکل بگیرد. این رویکرد بسیار مناسب و جذاب است و باعث هم‌افزایی و نشاط خانواده‌ها خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا