آشپزیاخبار خراسان رضویبانوان

راز آشپزی سالم را بدانید

اگر می‌‌خواهید رژیم غذایی خود را بهبود ببخشید، راهکارهای بسیار متنوعی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و مواد مغذی را به بدن‌تان برسانید، زمانی که وارد آشپزخانه می‌شوید و آشپزی می‌کنید، می‌توانید از بهترین راهکارها استفاده کنید تا فواید مواد غذایی را افزایش دهید و یک غذای سالم‌تر برای خود و اعضای خانواده‌تان درست کنید.

به گزارش رسانه خراسان بزرگ، اگر می‌‌خواهید رژیم غذایی خود را بهبود ببخشید، راهکارهای بسیار متنوعی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و مواد مغذی را به بدن‌تان برسانید، زمانی که وارد آشپزخانه می‌شوید و آشپزی می‌کنید، می‌توانید از بهترین راهکارها استفاده کنید تا فواید مواد غذایی را افزایش دهید و یک غذای سالم‌تر برای خود و اعضای خانواده‌تان درست کنید. 
 
آشپزها هنگام آشپزی علاوه بر طعم و مزه غذا باید به سالم بودن آن هم توجه داشته باشند. رازی در آشپزی وجود دارد که در حفظ سلامت خانواده بسیار موثر است.
 
آشپزی سالم‌تر با روغن زیتون

آشپزی با روغن زیتون؛ خطر مرگ و میر را تا 34 درصد کاهش می‌دهد. مطالعات اخیر که در آمریکا انجام شده، به این نتیجه رسیده‌اند که بین مصرف روغن زیتون و سلامت کلی بدن روابط بی شماری وجود دارد؛ این موضوع همچنین برای سلامت قلب هم اهمیت بسیار زیادی دارد. یک تیم تحقیقاتی‌؛ اطلاعاتی را روی 92 هزار نفر بررسی کرد که 60 هزار نفر خانم و حدود 32 هزار نفر آقا در این مطالعه شرکت کرده بودند که هیچ کدام بیماری قلبی و سرطان نداشتند.

بعد از 28 سال بررسی هر کدام از آن‌ها دوباره به پرسشنامه هایی پاسخ دادند و متوجه شدند که میزان چربی و روغن مصرفی تفاوت زیادی در بدن آن‌ها ایجاد کرده است و محققان در این مطالعه به این نتیجه رسیدند که کره، مایونز و دیگر چربیِ لبنیات، و روغن زیتون توسط این افراد استفاده می‌شده و کسانی که روغن زیتون مصرف می‌‌کردند، 34 درصد خطر کمتری برای مرگ و میر نسبت به بقیه داشتند.

روغن زیتون

البته این تنها مطالعه انجام شده نبود؛ در مطالعات دیگری هم افراد را به مدت 30 سال مورد بررسی قرار دادند و این نتیجه را دوباره به اثبات رساندند و متوجه شدند که روغن زیتون می‌‌تواند خیلی سالم‌تر از انواع روغن‌های دیگر باشد.

آشپزی با روغن زیتون، سدی در برابر بیماری‌ها

مصرف روغن زیتون همچنین شما را از مواجهه با دیگر بیماری‌های ناگهانی دور می‌کند. مصرف روغنِ زیتون؛ مخصوصاً در یک رژیم سالم مثل رژیم مدیترانه‌‌ای تا 17 درصد خطر مرگ و میر بر اثر سرطان، 18 درصد بر اثر بیماری‌‌های تنفسی و تا 19 درصد بیماری قلبی را کم می‌کند. حتی تا 29 درصد خطر مرگ و میر بر اثر آلزایمر و مشکلات مغزی را می‌‌کاهد و در نتیجه متوجه شده‌اید که روغن زیتون تا چه حد می‌تواند برایتان مفید باشد.

آشپزی سالم با روغن سالم برای خانواده‌ای سالم

محققان اعلام کرده‌اند که کاهش چربی اشباع و افزایش چربی سالم فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد. براساس یافته‌ها به این نتیجه رسیده‌‌ایم که مصرف بالای روغن زیتون سلامت کلی بدن را بالا می‌‌برد و مهم‌تر از همه این که اگر همراه با مصرف روغن زیتون که یک چربی سالم است، مصرف دیگر چربی‌‌های اشباع را کمتر کنیم، ترکیب این دو عامل باعث می‌‌شود که به طور کل، طول عمر طولانی‌تری داشته باشیم.

افزایش طول عمر

اثر مثبت رژیم مدیترانه‌ای هم پایه روغن زیتون

طبق نظر محققان پیروی کردن از رژیم مدیترانه‌ای هم همین تاثیر را برای بدن‌تان دارد. مطالعات زیادی روی رژیم مدیترانه‌ای انجام شده و به این نتیجه رسیده‌اند که این افراد از لحاظ بدنی سلامتی بسیار بالایی دارند. مصرف رژیم مدیترانه‌‌ای باعث می‌‌شود که عادات غذایی بسیار عالی داشته باشند و مهم‌تر از همه اینکه از غذاهای بسته‌ بندی استفاده نکنند و در نتیجه خطر بیماری قلبی، سکته و مرگ و میر در آن‌ها کم‌تر است. حتی این افراد به مشکلاتی مثل سرطان سینه، بیماری‌های مقعدی یا دیابت نوع دو کم‌تر مبتلا می‌‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا