اخبار خراسان رضویخراسان رضوی

استفاده از فناوری‌های نوین در امور ثبتی


به گزارش رسانه خراسان بزرگ، حسن بابایی پیش از ظهر پنج‌شنبه در دیدار با رؤسای ادارات ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی، با اشاره به ماده ۳۵ آئین‌نامه قانون دفاتر اسناد رسمی، اظهار کرد: به‌زودی مجوز صدور اسناد مالکیت تک برگ توسط دفاتر اسناد رسمی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: صدور این مجوز سبب کاهش امور محوله غیرضروری به همکاران ثبتی و آسیب شناسی مشکلات آنان می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم نخبه پروری و استفاده از نیروهای جوان و علاقه‌مند در کنار توجه و استفاده از فناوری‌های نوین ادامه داد: استفاده از مدیران جوان، نخبه و آشنا به فناوری‌های نوین در کنار مدیران با تجربه و با سابقه راهکار مناسب برای تحقق مدیریت و کار جهادی است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تعیین راهبرد و برنامه برای رسیدن به موفقیت، از نهادینه‌شدن برنامه‌ریزی و تعیین برنامه عملیاتی و راهبردهای اجرایی در قوه قضائیه خبر داد و گفت: به این منظور در اولین اقدام، چالش‌های پیش‌روی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شناسایی شد.

وی افزود: تلاش ما این است که با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، این چالش‌ها را رفع کنیم.

بابایی، حرکت به سوی فناوری‌های نوین را یکی از محوری‌ترین مسائل مطرح شده در سند تحول دانست و افزود: تلاش می‌کنیم با هوشمندسازی فرآیندها، علاوه بر کاهش حضور مردم در ادارات، نقش مهمی در افزایش سلامت اداری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در زمان جنگ بسیاری از فرماندهان ما را جوانانی همچون شهید باکری تشکیل می‌دادند که در برابر ابرقدرت‌های جهان سربلند و پیروز شدند، در شرایط حاضر نیز باید به جوانان اعتماد کرد.

معاون قوه قضائیه با قدردانی از اقدام جهادی تمامی استان‌ها در تکمیل بانک کاداستر منابع طبیعی کشور گفت: کاداستر شهری و کاداستر امور زراعی ۲ اولویت جدید سازمان در حوزه کاداستر است.

وی با تأکید بر افزایش توان علمی کارکنان این سازمان به‌ویژه نقشه‌برداران، از انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه تهران در راستای برگزاری دوره‌های تخصصی و آشنایی نقشه‌برداران با دانش روز خبر داد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین در دیداری جداگانه با رؤسای دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق خراسان رضوی، با اشاره به نقش و جایگاه این دفاتر در قوه قضائیه، بر صیانت و حمایت از آن‌ها تأکید کرد.

وی با اشاره به برون سپاری فرآیندهای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به دفاتر اسناد رسمی، افزود: از جمله اقداماتی که به این دفاتر کمک می‌کند، برون‌سپاری است که در این اقدام اصل بر اعتماد است و در این خصوص از کمک‌های آن‌ها استقبال می‌کنیم.

بابایی با بیان این‌که دفاتر اسناد رسمی می‌توانند بازوی قوی سازمان ثبت اسناد و املاک باشند، ادامه داد: رؤسای این دفاتر باید با ارائه پیشنهادات علمی و کار تحقیقاتی در جهت رفع نواقص موجود و برخی کاستی‌ها به این سازمان کمک کنند.

منبع : خبرگزاری مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا